Polpak

wtorek, 20 marca 2018

Monitory z betonu architektonicznego: Industrial Acoustic Concrete 01 - zapowiedź testu


Nieczęsto daję aż tak precyzyjny tytuł posta jak ten dzisiejszy: "Monitory z betonu architektonicznego: Industrial Acoustic Concrete 01 - zapowiedź testu". Czynię to oczywiście na sposobność arcyrzadkiego i nietypowego budulca skrzynek monitorów, który jest niczym innym jak betonem, czyli kompozytem powstałym ze zmieszania cementu (spoiwa) i kruszywa (wypełniacza). A ten, jak wiadomo, powszechnie wykorzystywany jest w budownictwie, ale nie w audio hi-fi! Dlatego, kiedy jakieś dwa tygodnie temu otrzymałem mail od konstruktora firmy Industrial Acoustics (zobacz TUTAJ) z zapytaniem - czy nie chciałbym posłuchać jego nowych kolumn podstawkowych wykonanych z betonu, oniemiałem. Jak to z betonu? I to ma dobrze grać? Po pewnym czasie jednak doszło do mnie, że przecież dlaczego skrzynki kolumn w zasadzie nie miałyby być budowane z betonu. Materiał znany, solidny i twardy. Konstruktor, pan Paweł Zalewski, wyjaśnił mi, że jego kolumny (w przeciwieństwie do innych, podobnych - konkurencyjnych) mają konstrukcję typowo betonową, wykonaną na bazie szalunku traconego, ścianki mają 2 cm warstwę betonu na jednocentymetrowym szkielecie płyt MDF!

W rezultacie powyższego, odebrałem w zeszłym tygodniu kolumny Industrial Acoustics, przy okazji służbowego pobytu w Warszawie. W weekend ustawiłem je na specjalnych podstawkach (otrzymałem je w komplecie), podłączyłem do mojego systemu hi-fi i rozpocząłem odsłuchy. Mogę wszystkich zapewnić, że kolumny są wyjątkowo piękne, solidnie wykonane i co najważniejsze - w ogóle nie brzmią "betonowo". Wspaniały, bardzo głęboki i stricte akustyczny dźwięk. Po szczegóły zapraszam do lektury testu za około dwa tygodnie.

* * *

Kilka słów od producenta. Podążając za nowoczesnymi trendami w architekturze, zainspirowani surowym stylem industrialnym i loftowym postanowiliśmy wyjść na przeciw wyzwaniu i stworzyć produkt niepowtarzalny: kolumny głośnikowe wykonane z betonu architektonicznego. Kilka lat prac i testów przyniosło w końcu zamierzony efekt. Udało się uzyskać kolumnę całkowicie wykonaną z betonu na bazie szalunku traconego. Kolumny wyposażone sa w najwyższej klasy przetworniki SEAS oraz zwrotnice i okablowanie wewnętrzne Jantzen Audio Denmark.

Wbrew przekonaniu, że beton może kojarzyć się z ciężkim monolityczny brzmieniem, kolumny grają piękną średnicą, stereofonią i sceną. Oddają ciepły klimat utworów, idealnie komponują się z muzyką jazzową.

Dane techniczne
•Beton architektoniczny w kolorze niejednorodnym szarym z nieregularnymi rakami na całej powierzchni, zaimpregnowany bezbarwnym lakierem do betonu
•Ścianki z betonu o grubości 2 cm
•Fronty ze stali nierdzewnej
•Możliwe wykonanie wersji otynkowanej na gładko w kolorze białym lub czarnym
Budowa: konstrukcja dwudrożna typu bass-reflex - wylot tunelu skierowany w dół
•Głośniki: wysokotonowe: SEAS, średnio/niskotonowe: SEAS
•Impedancja: 8 Ohm
•Masa: 20 kg/szt.
•Wymiary: (W x S x G) 410 x 295 x 220 mm
•Gwarancja: 2 lata na terenie Polski, usługa gwarancyjna wykonywana jest na miejscu u klienta.













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz będzie oczekiwać na moderację