Polpak

piątek, 19 lutego 2016

Przewody XLO UltraPLUS: internonekty UP-1A-1M i głośnikowe U6-10 - zapowiedź testu



Amerykańska firma XLO Electric w tym roku obchodzi jubileusz 25-lecia działalności, czyli produkcji wysokogatunkowych przewodów hi-fi audio, co szeroko jest przez nią dokumentowane na Facebooku. Została założona w 1991 roku przez znanego projektanta kabli - pana Rogera Skoffa w mieście Ontario w Kalifornii. Nigdy, do tej pory, na Stereo i Kolorowo nie opisywałem jej wyrobów, choć zawsze mnie ciekawiły. Uznałem, iż najwyższy czas to zmienić, a impulsem do działania była właśnie owa 25. rocznica. Zatelefonowałem więc do polskiego dystrybutora marki – firmy Polpak z Warszawy, z prośbą o przygotowanie jakiegoś interesującego setu. W środę zadzwoniłem, a w czwartek, czyli wczoraj, przewody miałem już u siebie. Cóż za sprawna i szybka logistyka!

Do testów otrzymałem dwa przewody z firmowej średniej serii UltraPLUS – to interkonekty UP1A-1M i głośnikowe U6-10, gdzie ostatnie symbole w nazwach „1M” i „10” oznaczają nic innego jak długość kabli. „1M” to jeden metr interkonektów, a  „10” to sześć stóp głośnikowych, czyli 3,05 metra. Bardzo pomysłowa i precyzyjna nomenklatura.

Przewody dostarczane są w bardzo eleganckich i estetycznych opakowaniach z błyszczącego kartonu o barwie jasnofioletowej-różowej. Pudelka zamykane są na klapkę mocowaną do jednego z boków za pośrednictwem magnesowych przyczepów. Z kolei wykonanie samych przewodów i wtyków przedstawia jakość galanteryjno-jubilerską. Są bardzo ładne, by nie pisać, że piękne, co w przypadku kabli nie jest zbyt często spotykane.

Jak można przeczytać na firmowej stronie:
„UltraPLUS 1A firmy XLO to najnowsza, najbardziej zaawansowana wersja oryginalnego i bardzo popularnego interkonektu ze stajni XLO serii Ultra ™ wykorzystującego geometrię typu "Field-Balanced" nie wymagającej ekranowania. Przewód ten pozwoli usłyszeć Ci więcej i przez co poczujesz się bardziej związany z muzyką niż kiedykolwiek wcześniej!  Dla znawców tematu - jest wprowadzeniem do okablowania Hi-end grupy XLO. Jest znany z doskonałej jakości prezentacji dźwięku, wysokiej klasy tonalności i dynamiki.

Anatomia interkonektu XLO UltraPLUS UP-1A-1M

Głośnikowe XLO UltraPLUS U6-10 to 2 żyły (10 AWG) z pseudoprzypadkową opatentowaną odmianą geometrii typu Litz. Przewodnik - beztlenowa miedź klasy 4N (czystość 99,994%). Diaelektryczna izolacja wykonana  jest z Teflonu (DuPont). Wtyki 8 mm, bezpośrednio pozłacane miedziane szpadelki lub wtyki bananowe”.

Podłączyłem już przewody głośnikowe XLO UltraPlus U6-10 pomiędzy kolumny Triangle Esprit Antal EZ a wzmacniacz Pathos Classic One MKIII, natomiast interkonekty XLO UltraPLUS 1A-1M zainstalowałem pomiędzy wspomnianym wzmacniaczem Pathos, a przetwornikiem Musical Fidelity MX-DAC i rozpocząłem odsłuchy. Później przepnę kable głośnikowe do wzmacniaczy Hegel H160 i Audia Flight FL Three S, a kolumny wymienię na AudioSolutions Overture O203F. Z kolei interkonekty XLO przyłączę do jednego z przedwzmacniaczy gramofonowych. Gramofon to będzie oczywiście Nottingham Analogue Horizon. Zapraszam do lektury testu za kilkanaście dni.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz będzie oczekiwać na moderację